onsdag, maj 25, 2011

Deeeeeelilaaaah!



Det är ingen Neva believe you, eller Let me go heller för den delen, men jag gillar den ändå. Harmonierna, körerna och arrangemanget gör att jag efter att ha lyssnat i en halvtimme är beredd att beskriva den som fulländad.

Om den sen kommer leva upp till förväntningarna som crossoverhit är mindre tveksamt. Å ena sidan vill jag fortsätta leva i den där bubblan där jag är den enda som upptäckt, förstår och lyssnar på Mavado, å andra vill jag ju ha någon att dela mitt absurda intresse för honom med.

Jag funderade på vad som skulle krävas för att göra detta till en hit av Hold yuh mått och insåg att där är Mavado chanslös. Kanske om man hajpat låten mer och i alla möjliga kanaler, att man lyckats fånga upp alla svårflörtade musikläggares intresse, men nu jobbar man lite i uppförsbacke. Beatet vittnar återigen om att Di Genius ska producera rnb, och jag skulle bli mycket förvånad om Jason Derulo, Mario Winans, Lloyd eller säg Trey Songz inte norpar denna och gör den till sin egen. Kanske då att folk får upp ögonen för originalversionen, men inte innan.

Inga kommentarer: