torsdag, mars 23, 2006

Apropå djur

så är det för mig helt ofattbart att man ens kan komma på tanken att hetsa ett lodjur till döds, vilket tydligen några idioter i landets norrare trakter gjort. Jag vet egentligen inte vad som är värst, att dessa människor gjort det, säkert är nöjda med vad de gjort och betecknar det som ett enkelt pojkstreck eller att de sannolikt inte kommer dömas för det heller ? Även om det enligt artiklarna framgår att polisen lägger ner resurser i saken står det i mina ögon rätt klart att skoterhetsarna kommer gå fria. Men en finns det ju en chans att jag kanske kan bli överbevisad.

Hur kommer man ens på tanken att göra det ? Det är vad som gnager mig. Jag kan förstå att man tar ihjäl djur av barmhärtighetsskäl som i de fall de varit inblandade i olyckor men här verkar fallet vara det raka motsatta.

Inga kommentarer: