lördag, mars 13, 2010

This is not a love song. This is a fuck song.



Jag hör till dem som föredrar Vybz såhär. Om det beror på att jag börjar bli till åren och är lite less på hela knulla dig hårt grejen vet jag inte. Men det känns som om den grejen har nått sin gräns vad gäller effektsökeri. Att sen Mavado är precis lika snuskig och äcklig som Vybz, men jag ständigt har överseende med det, är en annan femma. Med Vybz är det så mycket jag ogillar. Som att man aldrig får se hans ögon till exempel. Eller att han är så där riktigt jäkla pundarsmal, och jag har lust att ta in honom under mitt tak bara för att äta upp honom. Men men. Det finns dock en sak som är lite jobbigare än allt det och det är att Busy Signal också gjort en balladliknande sak som heter Missing you, som ligger på Indiscretions. Jättejobbigt är det.

Bara gud vet varför Vybz slutat göra låtar som den ovan. Kanske för att han vet vad som förväntas av honom. Men också för att han antagligen älskar att provocera. Med provokationen kommer en massa uppmärksamhet som om man är lite smart kan förvalta på ett bra sätt. Tyvärr är det mer kvantitet än kvalité över Vybz alster i dessa dagar, han har en herrans massa låtar bara sedan årsskiftet men inte ens handfull var särskilt bra eller ens minnesvärda. Tyvärr. Jämför man honom med vilken riktning Busy valt att ta känns det som om han är rädd för att falla i glömska. Vilket är sjukt synd. Men i och med det tror jag också han tvivlar väldigt mycket på sina allra trognaste fans, för dom bryr sig inte. De kommer nog stå vid hans sida både i vått och torrt, i med och motgång. Så länge han ger dem vad de vill ha. Knullåtar, inte kärlekslåtar, that is.

Inga kommentarer: