söndag, mars 14, 2010

Ingen champion lover



Igår hörde Tönten av sig för första gången på två månader. Det senaste var att det var mycket just nu. Då satt jag och kollade på Heat. Dagar senare fick jag höra att han haft sällskap hem av transaliknande sak, och la locket på. Han får göra precis vad han vill, men då ska han inte hålla på och smoothtalka mig.

Så han messade och undrade vad jag gjorde just nu. Han måste verkligen tro att jag gillar honom helt orimligt mycket om han inbllar sig att jag tänker svara på det sms:et. Hade han ringt hade det varit en helt annan femma, men med det här messet känns det som om han försöker känna av läget, och det är så fegt.

Jag är bara så arg och frustrerad. Även fast jag vet att det säkert inte är så, så drar min fantasi iväg. I den hör han av sig för att den där transaliknande saken precis som jag tröttnat på att han jobbar mer per dag än ett barn sover per natt.

Samtidigt hoppas jag att mitt uteblivna svar inte helt modfäller honom, utan att han försöker igen. Hoppas hoppas. För jag verkligen vill att han ska förstå och inse hur jävla illa han sårat mig. Nog för att han tycks vara av det där virket som är så duktigt på att bli sårad av såna anklagelser och inte kan ta dem till sig mer än genom att ge en dåligt samvete. Men ändå.

Inga kommentarer: