söndag, december 09, 2007

Jag sitter här och försöker bestämma mig för om jag ska gå på bio, eller stanna hemma och se någon av de tre, som vanligt övermåttan tunga, filmerna jag i fredags hyrde på Solna Bibliotek, eller om jag ska låta minsta motståndets lag råda och istället irritera mig på Shia LeBoeuf i I,Robot som trean visar klockan 21.00. Jag tycker filmen i övrigt är rätt bra, Shannon Moynahan är ju mer för bövelen, typ bara Famke Jensen slår henne på att vara snygg på det där onaturligt snygga sättet. Sen grubblar jag hårt på vad mamma och pappa ska få i julklapp. Även om tanken är god vet jag att dom skulle besvikna om jag höll mig till planen att ge dem träd i Viskogen, för det ger jag till alla andra och ingen annan present ger folk så dåligt samvete, även om deras tillkämpade leende när dom säger att det var en fin present försöker inbilla mig annat. Ju mer tiden går, desto större är risken att jag lyckas lägga de få slantar jag nu har kvar på helt andra saker. Som en väska, en klänning, strumpbyxor, you name it. Inte lägger jag dem på DN i alla fall. Den fortsätter jag i vanlig ordning att stjäla från mina glatt ovetande grannar. Om man nu kan kalla det stjäla, ligger tidningen kvar orörd en söndag klockan 14.00, då jag behagade stiga upp så är det lite tveksamt om det överhuvudtaget kommer komma någon och göra anspråk på den. Men när jag väl ögnat igenom den i jakt på dagens Rockyinjektion så upptäckte jag till min fasa att Rocky var utbytt mot Pondus. Det är tamefan skandal! Jag vet inte om jag kommer överleva till morgondagen, men jag finner tröst i mitt lilla Rockyaltare, det hjälper för stunden.....

Inga kommentarer: