måndag, mars 07, 2011

I got it from my mama




Träningen har gjort mig lite småbesatt av min och andras rumpor. Mest för att träningen bester i förvånande mycket lår och rumpa, men också för att Jillian tjatar hål i öronen på en med sitt snack om hamstrings och gluts. Jag tycker det är kul, det funkar på mig, och jag ser resultat. Och jag har någonstans längs med vägen omfamnat min platta men breda rumpa, och det känns rätt befriande.

Ett tag satt jag som klistrad vid muscle.se och stirrade ut fitnessröv efter fitnessröv men insåg att det inte var någon vits för att jag inte har samma förutsättningar som brudarna där. Min röv är platt, och det är något jag får acceptera. Det betyder inte att den inte kan vara stor och fin ändå, faktum är att det är just det jag som bäst jobbar på.

Och jag har faktiskt hittat en,enligt mig, full realistisk förebild. Kanske är jag vrickad men jag föreställer mig att denna tjej, om än tecknad, och jag har samma grundförutsättningar. Hennes är saftig i själva skinkan, inte upp mot ländgryggen som är fallet med fitnessrövarna, och det är min rumpa också. Jag vill bara bli av med sidfläsket, popryggen, ryggbrösten, så kommer min rumpa få leva ut i sin fulla potential. Mel Ramos är för övrigt rätt bra på att göra platta rumpor, även om denna är hans i mitt tycke bästa, så vill man ha lite (th)inspo ska man googla honom.

Inga kommentarer: