tisdag, mars 22, 2011

30 Day song challenge #11

A song from your favourite band

Tiden då jag lyssnade på grupper är sedan länge sedan förbi. Kanske kommer jag bli en bandmänniska någon gång i framtiden igen, men när jag kollar igenom min Spotify kan jag konstatera att jag mest lyssnar på soloartister.

Just för att jag inte längre lyssnar på så många olika grupper blir det lite skumt att ändå välja någon, dvs den enda grupp jag faktiskt lyssnar på. Det finns grupper jag lyssnat mer på, och som betytt mer för mig, än just denna grupp. Men som jag växt ifrån. Manic Street Preachers, The Smiths, Sahara Hotnights, The Ark för att nämna några. Det bor en poppare i oss alla antar jag.

Jag kan ändå säga att jag verkligen gillar Magic System. Det finns väldigt lite de har gjort som jag inte gillar, och jag antar väl att det om något är skäl nog att välja dem.

Inga kommentarer: