onsdag, februari 24, 2010

Vägglöss är såååå 2010

Vet ej om jag vågar skriva detta då jag är rädd att det kanske kommer påverka mitt sociala umgänge. Men here goes. Det har kommit till min attention att mitt hus har vägglöss. Grannar har fått utslag. Jag uppmanas kolla min sängmöbel efter bajs, i form av små svarta korn. Min säng är bara full av grus, men tack käre hyresvärd för att du ger mig ytterligare en sak att nojja över när jag ligger där klockan två och inte kan somna och måste upp tio för att hinna smälta maten innan träningen.

Jag tror dock att jag är skonad. Jag har inte hittat ett enda bett och skulle jag göra det så här i efterhand känns det ju som om det är hypokondrikern i mig som vill ha lite uppmärksamhet.

Men alltså. Med den här vargavintern då jag sprungit runt på Sthlms gator i en rävmössa, och nu alltså också bor i ett hus angripet av vägglöss, känner jag mig nödgad att fråga. Vilket årtusende lever jag i?

Inga kommentarer: