torsdag, februari 04, 2010

Marsvin schmarsvin

Nu blir jag lite irriterad. Artikeln jag skulle länka till har mycket lämpligt "försvunnit" från Aftonbladets hemsida.

Det gäller det här marsvinet som Erik Haag ska ha tillagat och ätit upp. Det här är vad jag har att säga om saken. Till att börja med gjorde han nog det bara för att locka tittare. För det andra föll Aftonbladet i fällan, hela grejen är en PR-kupp så det sjunger långväga om det. För det tredje tror jag, som är lite lätt konspiratoriskt lagd, att det faktiskt handlar om två olika marsvin. Jag tror att vad som har hänt är att de köpt ett marsvin hos den här ovetande lilla familjen, försökt få det att verka som att det också är det marsvin som tillagas i programmet, men i själva verket köpt ett annat marsvin som varit det som tillagades på riktigt. För det fjärde vägrar jag tro att Erik Haag har tillräckligt mycket ballar att själv slakta ett marsvin, alltså lät man någon annan göra det, och att det då skulle falla under djurskyddslagen är bara befängt. Och för det femte finns det folk som äter ekorrar, så jag förstår egentligen inte vad som är så hemskt med att äta marsvin. Var det för att det råkade vara några barns väldigt omtyckta marsvin? Ja men varför gav dom då bort det? Då kan dom väl inte ha gillat det så mycket? Är det för att marsvin inte anses vara så gott som det väcker sånt uppseende? Någon med svar på alla dessa frågor är mer än välkommen att kontakta mig.

Inga kommentarer: