lördag, februari 20, 2010

Trade of the day

Har ju berättat om ni böjelse att snöa in på grejer. De senaste veckorna har det varit kettlebells. Jag har googlat och googlat och åter googlat detta påfund. Såhär i efterhand kommer jag inte ens på hur det började. Jag så de där kanonkulorna i gymmet och tänkte inte så mycket mer på det förrän en kille stod och gjorde en yttepyttig övning med två tolvkilosklumpar. Och nu har jag börjat pröva mig fram. Tydligen måste man vara rätt försiktig i början och få in vanan, annars kan man lätt skada sig. Det blir ju inte bättre av att den lättaste som finns på mitt gym väger åtta kilo. Det är ganska mycket. Men sen ser man så ofattbart jävla ful ut. Det går liksom inte att beskriva. Det enda man kan trösta sig med är att man, peppar peppar, med tiden blir tajtare än de där förbannade tajtrövarna jag såg på Seranikonserten.

Inga kommentarer: