torsdag, februari 09, 2012

Smash! House of Lies! Jag är Zlatan!

Jag gör efterlängtad comeback ( har alltid velat använda det uttrycket) för att meddela att ni absolut MÅSTE kolla på Smash. MÅSTE. Om inte nu så när det börjar sändas på Tv 3 senare i vår. Jag är ingen musikalbrud ( lägger ingen värdering i det ordet eller jo det gör jag visst) men detta var verkligen helt makalöst bra. Som att kolla på en film som är en serie.

När jag ändå för en gångs skull uppdaterar kan jag också tipsa om House of Lies. Det är som en blandning av Californication, Entourage och en mer barnförbjuden Up in the air. Första avsnittet är väldigt publikfriande och effektsökande, men efter tredje avsnittet lossnar det, och vid det laget är man redan fast.

Sen håller jag som bäst på att läsa "Jag är Zlatan". Borde vara obligatorisk läsning för alla som jobbar inom skolan, med barn och ungdomar, politiker och socialarbetare. Har åtta kapitel kvar men jag försöker dra ut på det i det längsta för jag vill inte det ska ta slut för snabbt. Kommer nog ha anledning att återkomma till den.





Inga kommentarer: