onsdag, december 21, 2011

Vageln, the saga continues

Som jag tror jag nämnt för några veckor sedan, fick jag en vagel någon gång i oktober när jag tränade som mest för att jag svettades så ( mitt ödmjuka sätt att säga att jag tränar extremt hårt). Denna vagel försvann och kom sen tillbaka i det andra ögat. Sen försvann den helt. Nu har den dock kommit tillbaka igen, och precis som förra gången så hade jag den först på höger och nu på vänster öga. Eftersom jag inte kunnat träna för att jag varit förkyld en evighet så beror det antagligen på något annat och när jag gjorde research ( googlade vagel i ögat) så läste jag mig till att gammalt smink, samt att man är dålig på att tvätta sig, kan vara orsaken.

Jag måste alltså låta ögonen vila från smink, till att börja med. Jag önskar att jag kommit på detta lite tidigare, exempelvis i typ fredags då jag ändå inte gick ut och sen var ledig hela helgen och pysslade hemma, och inte nu när det är jul och grejer för jag kommer kanske på min höjd kunna vila från smink i två dagar i rad. Ja och sen måste jag köpa ny mascara och typ alla verktyg, dvs penslar, fransböjare och rubb och stubb. KUL GREJ!

Ah well, inte så mycket att göra åt och nu när jag fått gnälla lite känns det genast mycket bättre.

Inga kommentarer: