fredag, november 04, 2011

Fredagsenkät - träning

Min idrottsbakgrund: tränade fotboll under mellan och högstadiet, sen dansade jag jazz under gymnasiet och började med afrikansk dans för tre fyra år sedan. I perioder har jag motionssimmat, spinnat, kört olika gruppträningspass och liknande.

Favoritmuskel: just nu är jag besatt av gluteus maximus. Och med besatt menar jag att jag har kanske fem rumprelaterade tumblrs som jag lusläser dagligen för att få inspiration.

Mål med träningen: kortsiktigt: gå ner 20-25 kilo, sen börja leka med att öka uthållighet och styrka.

Favoritövning: i Killer buns finns det en övning Jillian kallar reversed squat. Försökt hitta en youtubevariant men ej hittat. Det är typ en ass to grass knäböj men du börjar väldigt djupt ner och går precis upp i sitthöjd. Det ska vara precis på gränsen mellan en pulsande och landande övning. Sen gillar jag de flesta övningar som isolerar gluteus, och har verkligen lärt mig älska hollow man. Hatade den länge men nu när jag lärt mig contraction så känner jag hur axlarna vill sträva uppåt och verkligen döda varje liten magmuskelcell.

Favoritmat: kött.

Mina inspirationskällor: det är snarare enstaka kroppsdelar. Som Amanda Latonas rumpa. Och Mel Ramos pinuptjejer. Det är så svårt att svara på denna fråga då de flesta bilder är väldigt redigerade och många fått hjälp på traven på vissa ställen.

Favoritkonditionsträning: västafrikansk dans.

Mitt bästa kosttips: håll stenkoll på macronutrienterna.

Favoritmellis: ett ägg eller ett glas juice. Perfekt boost.

Då tränar jag allra helst: mellan en till tre timmar efter frukost.

Favoritlivsmedel: ägg.

En fredagskväll unnar jag mig gärna: ett ton lösviktsgodis, Half baked eller en påse salt & vinegarchips.

Det här åt jag idag: två glas juice, 220 gram youghurt, 30 gram russin, 1,5 dl lättmjölk, en kanelbulle ( firade att jag överlevde mitt nya benpass, höll ärligt på att spy och svimma med tio min kvar), några bitar center. Kanske blir lite bacon senare och en drink.

Därför tränar jag: för att jag vill gå ner i vikt och få definierade muskler.

Min favoritfrukost: åt den på kryssningen i helgen. Juice, kaffe, rågkuse med smör och rökt lax. Älskar rökt lax.

Detta skulle jag vilja utöva: crossfitt och krav maga. Jag inte bara vill detta, en vacker dag ska jag.

Så sover jag: väldigt gott i minst sex helst åtta och en halv timme. Gnisslar tänder men vaknar ändå alltid utvilad.

Där tränar jag helst: hemma. Slipper fitnessbrudar som skrattar hånfullt ( true story) och slemmiga typer som älskar att se mina g-kupor hoppa upp och ner. För att inte tala om att jag alltid släpper mig när jag tränar mage eller tränar överhuvudtaget.

Glöm inte att: stretcha! Och att inte mesa med vikterna. I slutändan är det bara kcal in och ut som räknas, om du går upp från en dag, en vecka, en månad till en annan så är det för att du inte håller koll på vad du äter, och bara för att du lyfter vikter någon gång i veckan kommer du ej förvandlas till Chyna Doll, det krävs mer jobb än vad de flesta tycks kunna föreställa sig för att åstadkomma den där extremt vältränade kroppen.

Inga kommentarer: