fredag, november 18, 2011

Favorit...

plagg: Har en sån där magtröjeliknande trasa från Gina Tricot som är svartvitmönstrad med kluttar på. Älskar allt med den.

låt: Idag, I love my life med Demarco eftersom jag desperat försöker få upp ångan efter att ha insett hur ful jag är.

man: Idris Elba.

kvinna: Mamma.

inredning: Svensk hemslöjd möter teak möter loppis möter minmalism.

Jag hatar: väldigt lite och väldigt få. Däremot finner jag likgiltighet skrämmande.

Jag älskar: känslan av trygghet, självförverkligande, förväntan. Och min familj.

Jag brinner för: rätt mycket.

Svart/vit
Bio/Hemmakväll i soffan
Fisk/kött
Bohemiskt/ljust o fräscht
alkohol/alkoholfritt
kladdkaka/morotskaka

lägenheten: Våningen min kompis föräldrar äger som ligger precis i Vanadisrondellen. Jag dör för den läggan, bortsett från att köket är alldeles för litet. Men annars, helt underbar.

När jag var 20 hade jag precis: Flyttat till Stockholm och börjat JMM, bodde som "gott inflytande" på psykiskt instabila socialfall i ett hus i Stureby och hade noll street smartness, noll klädsmak och ingen studieteknik.

När jag var 10 fick jag: min mens. Freakade totalt trots att jag läst miljoner ex av KP, ringde mamma, fick skäll av min styvmorsa för att jag inte anförtrott mig till henne och var allmänt förvirrad.

Jag kommer aldrig: Never say never, det enda jag tagit med mig från en Disneyfilm.

Så, nu ska jag sluta leka Alfons och träna.

Inga kommentarer: