lördag, oktober 01, 2011

Låt oss ta en närmare titt på mitt kontrollbehov

Jag har ett sk statistikverktyg kopplat till den här bloggen vilket gör det möjligt för mig att se hur människor hittar hit ( googlar på TECKNAD TOASTOL), varifrån ( Mountain View ?), vad de har för dator ( Mac så klart ), samt webbläsare ( vad är det för muppar som fortfarande använder Explorer? Snälla säg att ni är över 45 ? )

Det här är de intressanta grejerna för ip-nummer är långt ifrån satta i sten. Ipnumret kan vara det samma men flytta på sig geografiskt så förutsatt att jag inte i förväg vet vem som har ipnummer 213.67.244.202 finns det väldigt lite jag kan göra för att med säkerhet kunna spåra det till rätt person. Därmed inte sagt att jag ändå inte sitter och försöker lista ut vem det är som besöker min blogg dag som natt trots att jag inte uppdaterat på säg tre veckor och som endera är för lat för att lära sig rss eller bara är allmänt trög i huvudet. Och varje gång jag tror jag kommit på vem det är som lurar bakom ett ipnummer dyker samma nummer på andra sidan stan eller så kommer jag på att jag har fler än en stalker i den förorten.

Hursom. Senaste tillskottet till hjärnspökena är den här Ownitanställda. JAG BLIR GALEN! VEM ÄR DU?

Inga kommentarer: