torsdag, november 11, 2010

En enkät.

hur gammal är du? 28. Fyller 29 om mindre än två månader.

hur lång är du? 163 naggande goda centimeter.

stjärntecken? Stenbock.

hur bor du? 42 kvadratmeter förstahandskontrakt i slutet på linje 19.

är det din bästa bostadssituation någonsin? Ha! Dagens understatement.

arbetar du? Ja.

ville du jobba med det när du var liten? nej jag ville bli åklagare för att min låtsassyster ville bli det och hon ville bli det för att en Fröken Sverigekandidat ville bli det.

är du nöjd med ditt liv? Nej, och det tror jag inte att man ska vara heller. När man är nöjd slutar man sträva.

hur långt är ditt längsta förhållande? För enkelhetens skull, låt oss säga åtta månader.

har du bott utomlands? Nej men pappa hotade med att flytta tillbaka till Finland när jag och min bror bråkade.

har du en fin familj? Ja, i nöd och lust som dom säger.

vad är det knasigaste jobb du haft? Har inte haft särskilt knasiga jobb. Men att svara på vad klockan är minst ett par gånger i veckan blir en smula absurdt efter ett tag.

gillar du att resa? Inte att resa i sig, det är ruskigt obekvämt, men att se nya ställen ja.

vart har du varit senaste två åren? Schtaan, Borås, Kallunki.

nästa resa? Jag siktar på Kap Verde, Gambia eller Jamaica i slutet av februari, början på mars. Kan dock bli New York om dollarn är fortsatt låg.

Intressen? Skriva, dansa, laga mat och äta den, dricka för mycket kaffe samt prata skit, titta onyttigt mycket på tv, samt spela skivor.

Religion? Flummare.

Ämne i gymnasiet där du fick högst respektive lägst betyg? Jag fick MVG i allt utom Företagsekonomi, Idrott, Matte och något ämne till som jag glömt.

Vad använder du för smink? Nivea Stay Real Foundation, Maybelline mascara, ögonskugga från Face, läppstift fån Maybelline och något nobrand rouge.

Vad gör du regelbundet för ditt utseende? Scrubbar läpparna, bastar regelbundet.

Vem ringer du om du är ledsen? mamma.

Vem kommer snabbast över om du är ledsen? Det gör ingen, mamma säger att det finns en mening med allt, jag köper B&J och sen är det över.

Vad gör dig glad? Bara att leva är en ynnest. Bara insikten om hur lyckligt lottad jag är gör mig glad.

vem är du mest lik i din familj? I det långa loppet pappa, 16 år med samma tupp gör sitt till liksom. Men jag har drag från mamma också. Vi har samma kroppsspråk och sånt.

Vad köper du oftast till dig själv? Nagellack, café latte, strumpbyxor och ägg.

Till hemmet? Det kommer bli mycket doftljus, rökelse, och filtar filtar filta från Svensk Hemslöjd.

Favoritdetalj hemma? Jus nu min sprollans nya säng.

Vad är ditt nästa mål i livet? Göra karriär.

Vad är du mest stolt över om dig själv? Att jag vågar vara jag. Den energi som folk lagt ner på att knäcka mig var heeeeeelt förgäves.

Vad arbetar du på? Våga misslyckas.

Vilken kroppsdel tycker du bäst om? Mina läppar och mina ögon.

Vad i ditt ansikte tycker du bäst om? Mina ögon.

Vad får du ofta höra att folk tycker är fint på dig? En kille tyckte jag hade väldigt mjuk hy, och det har jag, vilket boror på bastandet. Sen sa en bitterpitt att jag hade glada ögon, det är nog den finaste komplimang jag fått av någon. Och så leendet. Får alla fyllegubbar att spricka upp i ett eget. Say it with a smile. :)


Tränar du? Jag försöker men har av olika anledningar tagit uppehåll men målet är att träna blandat 3 till 5 gånger i veckan.

Vad brukar folk tro om dig vid första ögonblicket? Att jag är komplett galen. Och det är jag ju.

Vad tänker de sedan? Det är inte möjligt?

Hur vill du att folk ska se dig? Varm alfa.

Har du många bästa vänner? Nej.

Nämn ett problem du har? Våga misslyckas. Spara pengar.

Nämn något du gör när du är ensam? Pratar med mig själv. ( JA pappa jag ska SLUTA!)

Hur sover du? Framstupa sidoläge med armen under hakan under kudden. BÄSTA!

Ger du ofta komplimanger? Ja för dom är gratis men ändå så uppskattade.

Vad skulle du vilja kunna som du inte kan? Franska. Rita.

Nästa inköp? Färg till köket.

Bästa film? Monsunbröllop. Eller Jackie Brown. Eller Dirt Pretty Things. Eller Till sista andetaget.

Musik? Äh men va fan. Orkar inte.

Vad är det för märke på din mobil? Nokia såklart.

Senaste skoinköpet? Ett par från Skopunkten.

Senaste middaggsmaten? Pastagratäng.

Senaste väninna du träffade? Nene hade fest i lördags så hon?

Något du gör som är konstigt? Är man så rättfram som gör är allt man gör konstigt i andras ögon.

Hur vill du vara när du är 75år? Vara den koola farmorn/mormorn som drar på festival, kan all musik etc och har bullfest jämt.

Har du någonsin blivit dumpad? Ja. Mr Magic ni vet. Kommer det någonsin sluta göra ont?

Bil du gärna kör? Känner mig som en tönt när jag säger Volvo.

Vad inspireras du av? Kreativitet. Folk som vågar tänka " Undra om vad som händer om..."

Varför har du en blogg? För att den behövs.

Vad ska du göra idag? jobba.

Vad ska du göra i morgon? Jobba.

Hur ser ditt liv ut om fem år? Då är jag överbetald och överskattad kreatör med en kanske två barn.

Vad vill du säga till de som är yngre än du? All systems go.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
intressant inlägg, dock håller jag ej med om innehållets beskaffenhet. Men det är väl det som är det fina med den här typen av forum -- man må framlägga en åsikt, tes, synpunkt, kommentar eller vadfansomhelst men i slutändan är det alltid den egna betraktelsen som råder gällande.

Eveliina Kokko sa...

Kul att höra från någon som hittade hit genom att googla på lina hedlunds rumpa.