fredag, juli 02, 2010

Dagsrapport



Så det blev inte Texas Longhorn, även om jag är mer än lovligt sugen på en fet entrecote. Men i och med att de precis öppnat när vi skulle äta så räknade jag ut att det skulle vara mer eller mindre öde och vi gick, när människan dök upp en halvtimme sen, istället på Koh Pangan, som i sin tur verkligen föll mitt sällskap i smaken.

Efter att vi ätit och jag närmast rullat ut därifrån traskade vi till Slussen där jag hoppats få tag på en islatte men Waynes höll precis på att bomma igen så jag blev utan. Istället skildes vi åt då jag begav mig mot Lasse i Parken och mannen begav sig hemåt.

Tiny var bra men inte översvallande. På grund av ett lite missöde blev den tredje akten sorgligt kort. Eller? Sista akten var Anders Celin. Inte nog med att han just nu frontar ett plågsamt fult raveskägg där en test är formad som en pil( ja jag driver inte, det är så fult att jag nästan kaskadspydde när jag såg honom) så öste han ur sig det mer ickepolitiskt korrekta skämtet efter det andra. Jag har aldrig blivit så provocerad på väldigt väldigt länge. Bland annat drog han ett skämt om sitt egenkonstruerade korsord

"Annat ord för afrikansk säd? Brunsås"

" Annat ord för HIV? Svartsjuka"

Detta är bara två exempel av cirka femton som gick i samma stil.

Jag kan tycka att det faktum att jag blev provocerad är mer intressant i sig än att han ens skämtar om sånt här. Varför blir jag så stött? Jag kommer ägna mitt liv åt att försöka utforska provokationen som fenomen.

Efter Tiny drog jag vidare. Mot bättre vetande fick en kompis med mig till köttmarknaden Mama Africa. Innan det tog vi en öl på Eken, och när jag gick från tunnelbanan misstogs jag för transa. Jag vet inte hur jag ska ta det, har fortfarande inte hämtat mig från chocken. Hur kan man missa mina meloner på minst halvkilot vardera?

Mama Africa var verkligen en äcklig svettig köttmarknad. Musiken var inte speciellt bra, dessutom var ljudet asdåligt. Jag hade dessutom promenerat way to much under dagen och min lårs insidor var mer eller mindre helt skinnflådda. Det var därtill väldigt varmt och jag har tappat bort min solfjäder så jag led men försökte bita ihop.

Jag gav upp efter lite mer än två timmar och promenerade till Slussen där en gammal gubbe till svarttaxiförare erbjöd sig att köra hem mig gratis. När jag inte nappade höjde han till halva priset. När jag frågade varför sa han att han bara ville vara snäll.

Ja men så trevligt. Så jag hoppade in i taxin och när vi kom till min avfart körde han istället för in på min gatan in på en intillliggande gata och vägrade släppa ut mig om jag inte gav honom en avsugning först.

Nej jag skojar bara. Han skjutsade hem mig och frågade om han fick följa med upp och jag bad honom hänga med och sen hade jag sex med honom av egen fri vilja.

Nej jag skojar bara. Han skjutsade hem mig och sa inte så mycket mer utan körde bara iväg.

Nej jag skojar bara. Jag fnös åt honom och gick för att vänta på nattbussen som kom fem minuter senare.

Jag var dessvärre tvungen att byta på Centralen och fick, till mina skinnflådda lårs stora olycka, gå ytterligare 500 meter där ett fyrtiotal andra nattdjur stod och väntade. När jag stod där kom en sextett överförfriskade ungdomar som på ett ypperligt sätt bevisade att där spriten går in går slutledningsförmågan ut. För de fyrtio människorna som stod och hängde till trots, trodde dessa människor att bussen precis gått. Min slutledningsförmåga sviker mig däremot aldrig, och det har jag min pappa att tacka för. Det har gått i arv men han hade dessutom vett att fostra den och nu överträffar jag nästan honom i mina iakttagelser. För egen del är det mer eller mindre tvunget att överraska honom med mina intressanta och alltid väl överrensstämmande observationer.

Så jag vaknade. Packade min strandväska och åkte till Rålis. Hamnade bredvid en 45-årig biraniMILF med sillisar som efter att jag erbjudit hennes väninna solskydd gav mig ett äpple och en näve pistagenötter, bara så där. Fråga mig inte varför, det var däremot mycket gott!

När jag låg där blev jag återigen provocerad, denna gång av Kissie. Kvinnan plastikopererar sig för att hon är intresserad av hur man kan ändra sitt utseende. Människa, din kropp är inte ett experiment! Så sorgligt. "Righteousness is my heart's desire"


Nu ligger jag och vilar mig. Tyckte fram till helt nyss då jag hittade tre minisniglar bland jordgubbarna att det är bland det godaste som finns. Det kan ha varit gråsuggor också men jag vågar inte googla för jag blev så äcklad av bara tanken på att kanske råkat äta ett par av dem.Har precis bevittnat hur Holland slagit Brasilien ut ur VM och kollar på Real Housewifes, sån där Kanal 5-skit, som pappa om han kunde, skulle förbjuda mig från att kolla på. Väntar på att nästa match ska börja och sen ska jag väl leta mig ut på stan igen. Herrå!

Inga kommentarer: