tisdag, mars 06, 2012

Från stambytesland intet nytt

Jag blev sjuk. Allt damm. Haft alla rethostors mamma sedan i fredags men nu börjar den tack och lov gå över. Bara en attack idag! Och med attack menar jag en sån där man efteråt vill slita ut halsmandlar, svalg, rubbet för att det gör så ont, kliar så förbannat.

Mirakelmedicinen heter färsk riven ingefära i teet. När jag stod i kön på Hemköp idag fick jag gå före för att fick just den där attacken och gubben framför mig hade förbarmande sig över. Det kom dock som en chock för mig att han inte visste hur färsk ingefära ser ut så jag tar på mig ansvaret att lära i alla fall alla mina fem läsare det då jag kan tycka att det hör till allmänbildningen.

  
 
Har ni sett den där reklamen i tunnelbanan, "Viljan att vara vacker är naturlig"? Well den håller på att ta livet av mig. Fy fan jag blir så jävla illamående. Seriöst, skönhet är högst subjektivt och inlärt, om det nu är naturligt hur kommer det sig i så fall att alla människor, främst kvinnor, eftersträvar samma ideal? Som dessutom kan skilja sig avsevärt från deras egna grundförutsättningar? Dettta är bara kvinnoföraktande jävla bullshit som går patriarkatets ärenden. Ja, jag har pms. Hejdå.

Inga kommentarer: