torsdag, februari 10, 2011

Salima och hennes mage



Det här är Salima. Det är Jillian Michaels lilla försökskanin i träningsvideon Banish Fat Boost your Metabolism. Hennes mage. Behöver jag säga mer? Jag vill inte bli preciiiiiiis så där hård, men ändå. Att kolla på dvdn och se den här människan utan minsta ansträngning hoppa runt motiverar mig som fan. Och. Då har jag inte ens börjat träna med dem, jag har bara rekat videon två gånger. För just nu håller jag på med The 30 Day shred. 25 minuter cirkelträning i 30 dagar. Är man fet och otränad kan man gå ner tio kilo. Jag, not so much för skogsfinnegenen, eller min mesomorfa kroppstyp om ni så vill, gör att jag bygger muskler på två röda. Så vågen kommer inte röra sig en cm men jag hoppas kunna ha leggings snart utan att behöva skämmas.
Upplägget bygger på att man gör 3 min styrketräning, 2 min kondition, 1 min mage, och varje nivå har tre rundor som man gör två gånger. Man behöver ett liggunderlag och två hantlar, 1,5 eller 2,5 kgs. Styrketräningen bygger på så kallade ihopvävda övningar där man jobbar flera muskelgrupper samtidigt för att bränna så mycket kalorier som möjligt. Och det är tre nivåer och man gör varje nivå i tio dagar för att kroppen inte ska anpassa sig till övningarna.

Jag är på dag 5 av nivå 1. Dag 3 kunde jag inte sätta mig ner utan att ta stöd, hela grejen tycks gå ut på att chocka kroppen grovt. Men det är jävligt kul och passar perfekt för dem som av någon anledning har svårt att komma iväg till gymmet och föredrar att träna hemma.

Inga kommentarer: