torsdag, september 16, 2010

Lägesrapport

Lars Ohly friade i tv. Jag är inte den som skäms för andra, men vad fan? Det är inte provocerande, det är bara pinsamt och enormt jävla genant. Är han desperat? Okej. En del av mig är lite arg. Här har jag gått och trott att han, liksom så klart alla vänsterpartister per automatik är feminister och därmed emot giftermål och äktenskap för att det kedjar kvinnor vid spisen. Och i det avseendet är jag lika besviken som arg på den där förbannade tågmästaren.

Annars då? Jag har läst ut Fördjupade studier, den blev lite halvmesig mot slutet. Börjat på En halv gul sol som är mycket lovande, samt är strax klar med Wallraff, Atwood och Kapuzinksi, hur fan nu stavar sitt namn. När jag inte jobbar sitter jag på tunnelbanan eller så läser jag. Kollar på Idol, Beverly Hills och That 70's show samt smider planer.

Nu sitter jag dock och värmer inför Gappys konsert. Om man bortser från att jag måste stå ut med den där tävlingen innan kan det nog bli kul. Ordet för dagen är runkregister, det ska uppdateras ikväll, det börjar bli sorgligt välanvänt. Jag är inte typen som satsar på omöjliga mål, om man bortser från Tupac, Blair Underwood och Idris Elba, jag föredrar människor jag faktiskt stått öga mot öga med. Eller ja, nästan i alla fall.

Så. Nu har jag svurit och snuskat mig tillräckligt för att pappa ska låta bli att ringa på ytterligare två veckor. Sorry pappa, du får skylla dig själv som går in och läser.

Inga kommentarer: