fredag, september 10, 2010

Fuck you!



Nationaldemorkaterna har tapetserat min och alla andra portar på min gata med sin äckliga jävla propaganda så jag fick inleda min promenad till Vällingby med att ringa värden för att någon, mer än jag, ska försöka få bort eländet. Jag tog den som satt på min dörr bara för att blotta tanken på den där förbannade klisterlappen gjorde mig så upprörd att jag inte kunde låta bli. Men nu när ilskan lagt sig funderar jag som bäst på någon typ av smart och rolig motaktion av något slag. För "vi" får ju inte ta till samma medel som dem. Inte hemfalla till smutskastning och förolämpningar, eller förlöljliganden. Som den där gruppen Inga invandrare på Facebook. Jag tycker den är gullig. Jag är inte med för jag vet inte om jag vill bli betraktad som "den andra". Nu pratas det om att alla invandrare borde sluta jobba fem minuter. Jag vet inte vad det skulle åstadkomma. Haters gonna hate. Tyvärr. Det måste till något mycket mer drastiskt. Och vi måste tillåta oss själva att vara arga och ta till de där elaka förolämpningarna, bara för en stund, tills ilskan lagt sig.

1 kommentar:

what about jersey shore sa...

åh den låten är så bra!