lördag, mars 03, 2007

Sista chansen

Idag avgörs vilka som kniper de två sista platserna i melodifestivalfinalen och jag kommer göra allt min ekonomi tillåter för att Sonja Aldén ska gå vidare. Om hon sen vinner helafaderittan så är jag mer än toknöjd. Och kom inte och påstå att folk kommer somna framför tv:n om vi skickar henne till Helsingfors, tjejen har sån utstrålning att jag blir nästintill gråtfärdig.

En annan sak som gör mig minst lika gråtfärdig är Melodifestivalens hemsida. Det är skamligt att något av det största som händer i svensk tv inte har en bättre hemsida. Svårt skulle det inte vara. Jag vet vilka som möter varandra i Andra chansen men inte gör hemsidan det särskilt mycket enklare att begripa hur avanceringen fram till finalen kommer se ut. På hemsidan är det så gott som omöjligt att få en vettig överblick, jag får tacka Citys nöjesbilaga för att ändå vet vad jag vet.

Inga kommentarer: