torsdag, mars 29, 2007

Omarion Icebox

Jag tycker den här låten är minst lika genial som My love men det verkar ingen annan tycka. Och sättet som jag plågat mina arbetskamrater med att gå och nynna på min egenhändigt översatta version av låten har inte väckt någon beundran. Men den är ju verkligen så jäkla bra. Sorglig och fin på samma gång. Och videon sen. CSIgenomskärning på Omarions kropp och ett genomfruset hjärta. Hur han mot slutet helt obegripligt blir upplockad av Timbaland i en vit limousine. Jag förstår ingenting. Och sen att han försöker vara någon lagom blanding av en misslyckad mimartist och Michael Jackson i danspartierna är ju ännu mer intressant. Men varför måste dom dansa street, fram för mer modern dans inom dagens rnb. Det är ju när vålnaderna dyker upp i skogen som det börjar bli lite spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner flera stycken som tycker det! Jag har älskat sönder den i ett halvår. Men har du hört remixen med Ursshuurr? Gör den ändå bättre.