lördag, september 13, 2008

Det fanns en gång i tiden en webtidning som hette Sourze.se. Det gick ut på att läsarna gjorde tidningen. Vem som helst kunde skriva om vad som helst under ämnen som kultur, politik, samhälle etc etc. Jag var för seg och tvivlade alldeles för mycket på mig själv för att någonsin få till något tillräckligt bra för att skicka in. Sen gick Sourze och blev en tidning som krävde medlemskap och allt blev jobbigt och sen dog den mer eller mindre, hur man nu vill se på saken. Men saken är ju den att skillnaden mellan vad Sourze var i början och vad Newsmill nu försöker vara är hårfin. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag färdats med en tidsmaskin till slutet av 90-talet och fortfarande går på gymnasiet och sitter och försöker få till en text tillräckligt bra för att få den publicerad. Så Sourzig känns Newsmill.

Inga kommentarer: