fredag, augusti 17, 2012

Lite tips!

Gud vet varför ni besöker den här bloggen när jag uppdaterar så in i Norden sporadiskt men så lojala som ni är tänkte jag att jag väl ändå får bjuda till lite, även om jag känner på mig att ni är ute efter mer juicy stuff än vad jag nu kommer komma med.

Hursomhaver. Here goes.

Läs

http://www.feministisktperspektiv.se/2012/08/15/allt-som-raknas-prestationen/

Lyssna på

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=5148324

Kan rekomendera Ison, Klara Zimmergren, Rakel Chukri, Lotta Lundgren, John Guidetti, Ulf Ellervik, Jan Scherman och Marika Carlson. Har ni bara tid att lyssna på ett, lyssna på Isons, det är väl värt det. Bölade som ett litet barn.

Annars då? Well mest går jag och funderar på kvinnokampen. Om att våga bryta mönstret med utseendebekräftelse ( förmodligen inte ett riktigt ord), om bra och dåliga feminister, om vem som bestämmer vem som är en bra eller dålig feminst och på vilka grunder, och försöker formulera tankar kring detta. När jag är färdig, vilket en filosof som jag förhoppningsvis aldrig kommer bli, lär det väl landa här. Guuuuud vad tråkig jag är, well ja när man väl skaffat sig i en analys är den svår att göra sig av med. Allt är politik, ju förr man inser det, desto bättre.

Inga kommentarer: