måndag, augusti 29, 2011

.....

I fredags när jag var ute frågade en gammal flamma var jag hade min man. Jag borde ha svarat "Jag har så många, jag vet inte vem du menar" men sa att han inte hade med det att göra.

Visst, det kanske är smidigt att gå rakt på sak och fråga var mannen är istället för att fråga om man har någon för tillfället, men vad har det för betydelse egentligen? Jag säger kör på istället, tuta och kör, vill jag inte så vill jag inte och då kommer du märka det tids nog ändå, och om jag ändå tutar och kör fast det kanske finns någon, spelar inte heller någon roll. Det är mitt problem om ens någons.

Men sen har vi dem som kommer fram efter att man stått och pratat med säg en kompis och frågar ÄR DET DÄR DIN KILLE! Det är som att mellan raderna säga "Jag vill veta så jag inte riskerar bli nedslagen för han såg stor och stark ut med sina 180 cm, 100 kg muskler" och det tycker jag är rent ut sagt patetiskt. Jag vet, det är bara min tolkning av situationen men just denna ängslan, detta behov av att göra klart för sig vem som är vad till vem, det kan jag inte just tolka som något annat än just osäkerhet.

Inga kommentarer: