söndag, februari 08, 2009

Lina Hedlunds rumpa



Så jag bojkottar även i år, nästan hel oavsiktligt det som någon så träffande kallade Meloskitfestivalen. Och av vad jag har förstått har jag så här långt inte missat särskilt mycket. Utom då Lina Hedlunds rumpa, som att döma av vissa bloggare, raskt borde föras upp världsarsvlistan. Jag har då googlat denna rumpa och dont know what the hajp is about. Seriöst. Nu betyder inte det här att jag på något sätt ringaktar Linas rumpa, den är väl helt okej, och inte på något sätt ful. Den är bara inte så snygg som jag tycker folk vill få den att verka.

Och det är här någonstans det hela blir så mycket mer intressant. Jag undrar liksom om det är mig det är fel på. Vad det är jag tycks ha missat som inte ser storheten i Lina Hedlunds rumpa. Vem ska jag skylla på? Har jag lyssnat för mycket på hiphop? Har allt talk om junk i trunken satt sig så på min hjärna att jag blivit en social utböling som inte kan förena mig med mina landsmän i det unisona hyllandet av vad som tycks kunna bli nästa stora svenska rumpa efter Agneta Fältskogs? Well then so be it. Själv vill jag inte ha någon annan rumpa än min egen, bara liiite mer vältränad, med lite mindre fett. Then it will be pörfect.

Inga kommentarer: