torsdag, maj 29, 2008

Säg inte att det inte går

Jag blir så jävla less på det här kortsamhället.Jag skulle låna en bok på biblioteket i Solna. En bok jag hade lånat, lånat om, men som jag nu var tvungen att återlämna för att någon annan reserverat, trots att det fanns ett annat exemplar av boken inne. Mycket komplicerat.Jag reserverade därför det andra exemplaret av boken igår,och skulle hämta det i samma veva som jag lämnda igen det första. Men hade alltså glömt kortet hemma.Och fick inte låna boken eftersom jag inte hade kortet. Varpå jag sa att jag kunde mitt kortnummer utantill, hade id-kortet och kunde koden.Varpå bibliotekarien var fullkomligt orubblig och sa att det inte gick.MAN SKA FAN INTE SÄGA TILL MIG ATT DET INTE GÅR NÄR JAG VET ATT DET GÅR. DÅ SKA MAN SÄGA ATT DET INTE ÄR TILLÅTET. Jag vet att det går eftersom jag gjort det förut, sett andra göra det förut, och så vidare. När jag sa att jag reserverat boken frågade hon om jag fått besked om att den kommit in varpå jag sa att jag tog det för givet eftersom den varken varit utlånad eller reserverad varpå hon hävde ur sig att boken kanske varit borta, vilket jag inte förstår hur hon kan säga med tanke på att jag precis sagt att den var inne, och då sa jag att den skulle stå på hylla kt.Och då gav hon slutligen med sig, bad om min legitimation och vips så hade jag boken i min hand.Nu kommer jag alltså envisas med att låna utan lånekort varenda gång jag råkat glömma mitt kort för JAG VET ATT DET GÅR.

Inga kommentarer: