onsdag, juni 15, 2011

Ice loves Coco

Jag har inget större intresse för, och är inte heller särskilt nyfiken på varken Ice T eller hans fru Coco. Henne har jag stött i förbifarten då jag scrollat mig fram på Bossip.com, och av det lilla jag tagit till mig har jag förstått att hennes gluteus, som nog fått rätt mycket hjälp på traven, har en stor beundrarskara.

Mitt ointresse hindrar mig dock inte ifrån att, med viss reservation, ändå ge realityserien om makarna en chans. Kanske just för att jag inte vet vad jag kan förvänta mig, och därför i min naivitet inbillar mig att det här är något som skulle kunna överraska realitykonnässören i mig.

Jag skulle inte vilja påstå att jag är besviken, men första avsnittet lämnar mycket övrigt att önska. Visserligen finns det säkerligen ett intresse för att lära känna den privata Ice T, han har onekligen vunnit en stor anhängarskara genom sin roll i Law and Order, men Coco själv saknar helt charm. Interaktionen dem emellan är väl blek och intetsägande, om det förekommer någon som helst jargong är den svårläst.

När jag gick igenom mina realityfavoriter på min andra blogg, www.kuhmitzastylin.tumblr.com, underströk jag vikten av en bra casting. Ice loves Cocos gör det i mina ögon väldigt tydligt att man är mer eller mindre dömd att misslyckas om man castar någon bara för att de är kända, och inte funderar ett varv kring varför de är kända. Som Cocos röv. Är hennes röv tillräckligt intressant för att man ska vilja sitta tjugo minuter varje vecka och se hur hon torkar upp smulor från Ice Ts skjorta? Visserligen får man i första avsnittet se henne för någon kort minut styrketräna i en helkroppsstrumpa, men utan de övertydliga, effektsökande inzoomningarna som hade varit legio, hade det varit The girls of the Playboy mansion. Man får också se henne kliva ur ett solarieskåp iförd en minimal bikini, men samma där, inte fan hinner någon få fart på Lena Handleden på den korta stunden.

Där The Girls of the Playboy mansion spelar på hur korkade tjejerna är, eller kanske snarare låtsas vara, och det hela inte är tänkt att vara något än en gubbsjuk fantasi med poolpartys, utvikningsfotograferingar, kryddat med Hefners kändisskap, gör samma totala brist på friktion att Ice loves Coco blir totalt intetsägande. Det finns en hund och två älskvärda assistenter att untyttja som fond mot alla tossigheter som skulle kunna vara Ice T och Cocos liv, men just för att varken Ice T eller Coco verkar vara ens lite galna ( tänk Bridgets urblåsthet eller Kendras knasighet) räcker det inte hela vägen fram.

Ice loves Coco är inget man aktivt väljer att kolla på, det är något som "råkar" stå på i bakgrunden, om ens alls, och då för att man är för trött för att orka byta kanal. Ice T kan man säkert lära känna bättre genom att lyssna igenom hans låtar, läsa ett par intervjuer, eller fortsätta kolla på Law and Order, och Coco, ja finns det någon som helst anledning att lära känna en uppblåsbar Barabara bättre?

Ice loves Coco

E! söndagar.

Inga kommentarer: